بر اساس گزارشات اعلام شده، بعضی اپراتورهای اینترنتی در کشورمان به افزایش تعرفه صوتی اپراتورهای موبایل (همراه اول، ایرانسل، رایتل) و کاهش تعرفه اینترنت معترضند، زیرا به اعتقاد آنها این افزایش تعرفه صوت موجب می شود کاربران بیشتر از اینترنت خط خود استفاده کنند و دیگر نیازی به اینترنت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی نداشته باشند.اگر این روند ادامه داشته باشد همان طور که می دانید موجب ورشکستگی بسیاری از شرکت های اینترنتی و حتی مخابرات خواهد شد.
اعتراض اپراتورهای اینترنتی به قیمت اینترنت در اپراتورهای تلفن همراه

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول،می توانید به مراکز خرید و فروش سیم کارت همراه اول مراجعه نمائید.

به دنبال این مشکلات بخش خصوصی و هم چنین اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی و در صدر آنها شرکت مخابرات ایران، از رگولاتوری درخواست اصلاح تعرفه را دارد تا با کاهش تعرفه صوت در اپراتورهای موبایلی، حاشیه سودی که معتقدند در این بخش ایجاد می شود، از بین رفته و تعرفه های اینترنتی در موبایل واقعی شود.

محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، از جمله کسانی بود که چندی پیش به به تعرفه پایین صوت در اپراتورهای موبایل اعتراض کرده، زیرا از نظر او، بالا بودن تعرفه های صوت به دامپ بازار توسط اپراتورها کمک می کند.

پس از این صحبت ها، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن توضیح در خصوص متعادل سازی تعرفه اینترنت ثابت، گفت: رسیدگی به نرخ صوت و اینترنت اپراتورها وظیفه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و در حال حاضر نامه سازمان نظام صنفی برای کاهش تعرفه صوت اپراتورها به سازمان تنظیم مقررات ارجاع داده شده است.

افزایش تعرفه های صوت توسط اپراتورها

دبیر سندیکای صنعت مخابرات با بیان این که اپراتورهایی که کارشان فقط ارایه سرویس اینترنت است، نمی توانند با اپراتورهای همراه رقابت کنند، اظهار کرده بود: همراه اول و ایرانسل با دقیقه ای 40 تا 60 تومان برای مکالمه، درآمد بالایی دارند و مردم هم عادت کردند که حتی اگر تلفن ثابت باشد، از موبایل استفاده کنند و مهم نیست چه نرخی داشته باشد. بدین ترتیب پول زیادی وارد اپراتور می شود و محبوبیت خودش را با بسته های ارزان قیمت اینترنتی حفظ می کند و با هیچ اپراتوری قابل رقابت نیست.

با وجود تمام صحبت ها و اعتراضات انجام شده توسط شرکت های اینترنتی مدتی است که اپراتورهای تلفن همراه با هدف یکسان سازی تعرفه ها، هزینه تماس های درون شبکه و برون شبکه را در سیم کار ت های دائمی و اعتباری خود افزایش دادند.

با توجه به صحبت های حسین ریاضی مدیرعامل یکی از شرکت های اینترنتی، اپراتورهای تلفن همراه برای جذب مشتری دامپینگ انجام می دهند، زیرا از آنجایی که اکثر مردم از موبایل استفاده میکنند بنابراین درآمد خوبی از مکالمات بدست می آورند اما با این حال پیشنهاد دیتای ارزان تر می دهند تا مشترکشان به اپراتور دیگری مهاجرت نکند.

مشکل اپراتورهای اینترنت قیمت نیست، کیفیت است

وی در ادامه گفت: در گذشته سرویس 3G، متوسط دو تا سه مگابیت پهنای باند سرعت داشته است و ADSL خانه نیز به شما هفت تا هشت مگ سرعت می داد، اما الان وقتی سرعت موبایل به طور متوسط 25 مگ است و سرعت خانه برروی همان شش مگ مانده، شما علاقه ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارید. بنابراین دلیل اصلی از دید ما که بررسی می کنیم، قیمت نیست بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.

در پایان نیز حسین فلاج جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که در حال حاضر حداکثر درآمد اپراتورها از دیتاست، از تعیین مقرراتی برای آزادسازی تعرفه ها خبر داد و درباره درخواست اپراتورهای اینترنتی برای اصلاح تعرفه صوت و آزادسازی تعرفه اینترنت اظهار کرد: ما هم متقاضی آزادسازی تعرفه هستیم، مقرراتش را آماده کردیم و این موضوع در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد. اتفاقا بخش های خصوصی کمی از این موضوع می ترسند و احساس می کنند اگر در آزادسازی نظارتی نباشد، شرکت های بزرگ تر با تعرفه های تهاجمی مشکل ایجاد کنند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام 20 در خصوص درخواست اپراتورهای ثابت برای اصلاح تعرفه اینترنت توضیح داد: در حال حاضر 60 تا 70 درصد درآمد اپراتورها از دیتا و 30 تا 40 درصد از حوزه صوت است. اپراتورهای ثابت می گویند از بالا بودن تعرفه ویس برای پایین آوردن تعرفه دیتا استفاده می کنند و می توانند بازار بزرگ تری را بگیرند که 70 درصد بازارشان را می سازد. اما الان مشکل اپراتورهای ثابت بحث تعرفه نیست بلکه کیفیت است.

اپلیکشن همراه من را نصب کنید و در قرعه کشی همراه اول شرکت نمائید

راهنمای خرید و استفاده از خطوط تلفن همراه دیتای همراه اول

همراه اول از اپلیکشن تلفای رونمایی کرد

عرضه ی اقساطی گوشی های شیائومی توسط همراه اول

در استان مازندران 707میلیون خطوط تلفن همراه وجود دارد

فروش تلفنی محصولات همراه اول

ارائه راهکارهای همراه اول برای ایمنی تلفن های همراه

تعرفه ,اپراتورهای ,های ,اینترنت ,اینترنتی ,صوت ,شرکت های ,تنظیم مقررات ,تعرفه صوت ,تعرفه اینترنت ,تعرفه های ,سازمان تنظیم مقررات ,برای اصلاح تعرفه ,تنظیم مقررات ارتباطات ,کمیسیون تنظیم مقررات

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


کسب و کار فروشگاه مشاوره تحصيلي مطالب اینترنتی آموزش کده panasonicphone Audry's receptions مطالب اینترنتی درحوالی من مطالب اینترنتی
دزدگ